Hej!
Idag har jag varit runt och tittat på Linköping! Eller iallafall området där jag kommer att hålla till. Jag tog bussen ner till centrum, och bussarna går VAR TIONDE MINUT!!! Hur underbart är inte det? om man missar en buss är det inte ens någon mening att gå tillbaka innan nästa kommer. ♥
Iallafall så hamnade jag vid Domkyrkan, som för övrigt är enorm (!) och precis bredvid låg Nationernas Hus, dit jag ska på uppropet på måndag.
 
 
Så himla fin byggnad, när den inte täcks av träd som är ivägen... Den kändes nästan ännu mer massiv inifrån än utanpå och åh. Jag gillar kyrkor.
 
Jag hittade till stadsbiblioteket, inte så svårt eftersom man såg huset från kyrkan, och skaffade lånekort. Mycket viktigt!
Jag skulle försöka ta mig till Universitetssjukhuset också, för där ska jag hålla hus en hel del. Frågan är bara "Åt vilket håll ska jag?" "Hur långt är det?" och "Hur hittar man???"
Det visade sig att det i princip var raka spåret från kyrkan, så bra tänkte jag och började gå. Jag skulle genom en park och där hittade jag den här:
 
En fontän! Som var igång! MITT I VINTERN med minusgrader och snö! Och den ändrade på sig! Förvirring hej?
 
Universitetet såg ut som en blandning av ett universitet och ett sjukhus, vilket det ju är..
På en av anslagstavlorna satt en lapp, det satt många lappar, men en intressant lapp:

Jag tror att ödet har talat. :)
 
Men nu ska jag sova och imorgon bär det av mot Uppsala och Lovisas examen!
 
 - Agnes ♥

Kommentera

Publiceras ej