Idag hade jag sista föreläsningen för terminen, helt sjukt. Vart har våren tagit vägen egentligen?
Sista basgruppsträffen var igår och alla blev godkända, så skönt! Det betyder att vi får skriva tentan, vilket ju är trevligt. Vi pratade om folks sommarplaner över fikakalas, studenter fikar ganska mycket, och väldigt gärna. Jag ska jobba på ett äldreboende hemma, med cykelavstånd till jobbet. Förhoppningsvis innebär det att jag inte kommer att tappa min kondition som jag byggt upp under våren, det är nämligen ungefär lika långt som jag har till skolan här. Jag fick faktiskt två(!) erbjudanden om sommarjobb och var tvungen att tacka nej till ett, första gången jag någonsin blivit erbjuden mer jobb än jag kan ta. Det brukar vara tvärtom.

Efter föreläsningen skulle jag handla mat och försöka byta en tröja, i klädaffären hade de inte rätt storlek så jag behåller den jag har. Jag passade på att prova lite när jag ändå var där och råkade få tag på fem plagg i olika pastelliga färger. Dagens bästa var den trevliga personalen som kallade mig för karamelltjejen när hon frågade om jag ville ha hjälp med någonting. Jag gillar det!

Tenta-P har börjat på riktigt för mig idag och ärligt talat har jag ingen aning om hur jag ska lyckas plugga in allting jag behöver kunna innan 3 juni. Just nu känns det som att omtentan är mer säker än inte. Antingen så klarar jag det nu eller så kommer jag att ha hela sommaren på mig att lära mig det jag inte kan nu. Anyways så KOMMER jag att klara den någon gång :)

- Agnes

Kommentera

Publiceras ej